Relatiegeschenk geven? Dít is waarom!

Een relatiegeschenk geven aan medewerkers, klanten of relaties kan absoluut van toegevoegde waarde zijn. Ben je benieuwd waarom? In dit artikel zetten we verschillende redenen op een rijtje om een relatiegeschenk uit te delen. Lees gauw verder.

 

Logo laten zien

 

Het is natuurlijk mooi om je bedrijfslogo vaak in beeld te brengen. Dit zorgt voor een betere merkbekendheid van je bedrijf! Een relatiegeschenk is een ideaal item om je logo op terug te laten komen. Het is namelijk heel logisch om je logo op zo’n geschenk af te laten drukken: zo maak je duidelijk aan de ontvanger van wie het geschenk komt. Een mooi relatiegeschenk dat in dit straatje past? Dat is een Dopper met logo: de populaire waterfles met het unieke design. Grote kans dat dit cadeau in de smaak valt, want het is ook nog eens een nuttig geschenk. Iedereen heeft iets aan een mooie nieuwe waterfles, of de fles nu tijdens het werk of in de vrije tijd wordt gebruikt. Zo zet je een relatiegeschenk dus ook nog eens in als promotiemateriaal: dat is mooi meegenomen.

 

Goede indruk achterlaten

 

Met een relatiegeschenk laat je een goede indruk achter, aan potentiële klanten bijvoorbeeld. Dit kan een belangrijke reden zijn om een relatiegeschenk te geven. Denk natuurlijk wel goed na over het type geschenk, om die goede indruk waar te maken. Zo vallen duurzame relatiegeschenken vandaag de dag goed in de smaak, die je vindt in het ruime aanbod van Greengiving. Met een duurzaam cadeau maak je de ontvanger van het cadeau echt blij. Dat niet alleen, het is ook een mooie keuze als het goed bij jouw bedrijfsvoering past. Je laat tevens een goede indruk achter als je een geschenk kiest dat perfect past bij de ontvanger. Geef je bijvoorbeeld een relatiegeschenk aan medewerkers van een technologisch bedrijf? Dan mag dat geschenk best een technologisch thema kennen, want dit sluit immers goed aan. Denk op die manier goed na over het type geschenk dat geschikt is.

 

Bestaande relatie versterken

 

Wil je een bestaande relatie binnen je netwerk versterken? Misschien heb je al een tijdje niets van deze partij meer vernomen, of wil je de partij juist bedanken voor het nauwe contact de afgelopen periode. Met een relatiegeschenk laat je waardering blijken, wat de band vervolgens (weer) laat groeien. Zie het als een manier om de ander te herinneren aan je diensten of producten. Het geven van een geschenk kan een samenwerking intensiveren of er op een andere manier voor zorgen dat de ander loyaal blijft aan jouw bedrijf. Van medewerker tot leverancier: jij weet natuurlijk het best om welke partij het gaat – en welk geschenk daar het best bij past. Ook bestaande klanten kun je bedanken met een relatiegeschenk, wat de kans groter maakt dat ze bij je terugkomen voor nieuwe aankopen.

 

Nieuwe relatie opbouwen

 

Naast het versterken van een bestaande relatie, kun je met een relatiegeschenk juist ook een nieuwe relatie opbouwen. Deel bijvoorbeeld een relatiegeschenk uit bij een eerste kennismaking, zodat je ook nog eens beter wordt onthouden. Of neem een geschenk mee naar een evenement, conferentie of vergadering waar je nieuwe contacten tegenkomt. Wil je een nieuwe opdrachtgever of klant overtuigen om met jouw bedrijf in zee te gaan? Een goed gekozen relatiegeschenk kan net dat extra zetje zijn om het bedrijf hiervan te overtuigen. Dit maakt het de investering natuurlijk al gauw waard.

 

Geef een relatiegeschenk met het juiste doel erachter, zodat de ontvanger er echt iets aan heeft. Of je nu een relatie wilt verbeteren of nieuwe klanten aan je bedrijf wilt binden: het is allemaal mogelijk! Nu is het alleen nog zaak om het juiste geschenk uit te kiezen.